《[C]Seksa seorang isteri ✔ •Park Jimin•》Bab 6
Advertisement
Jimin memasuki rumah dan ternampak Yoorin yang sedang menonton cerita drama English di kaca televisyen.
Jimin meletakkan briefcase di atas meja lalu duduk di sebelah Yoorin.Dengan selambanya,Jimin merampas remote TV dari tangan Yoorin lalu menukar rancangan drama English tadi ke channel bola sepak.
"Hey!!!Tukar balik!!!Saya belum habis tengok drama tadi" Yoorin cuba merampas remote TV dari tangan Jimin.Jimin mengangkat remote tersebut tinggi-tinggi lalu menyelit lidahnya,mengejek Yoorin.
"Kesian,pendek!No way!TV ni aku punya.So,suka hati aku lah nak tukar rancangan.Ingat sikit!Kau tu menumpang,isteri sementara je.Perempuan simpanan aku" Kata Jimin selamba.
"Ish,tak kira.Bagilah balik Jimin" Dengan perasaan geram,Yoorin menolak tubuh Jimin jatuh dari sofa dan tak dijangka Jimin menarik Yoorin jatuh sekali sehingga menyebabkan Yoorin terjatuh di atas Jimin.
Mata mereka bertembung dengan nafas yang tidak teratur.Jimin terdiam.Melihat wajah isterinya,tidak semena-mena membuatkan jantungnya berdebar-debar.Tidak disangka,isterinya memiliki wajah yang anggun dan comel.
"Eherm,bangun dari badan aku please" Dengan dingin,Jimin menolak tubuh Yoorin ketepi dengan lembut dan terus naik ke atas meninggalkan Yoorin terkebil-kebil hairan.
_______________
"Jimin tu dah kenapa nyah?Tetiba muka merah,pastu langsung tak minta maaf.Tak gentle man langsung.Menyesal aku kahwin dengan dia....Aip!Asal aku cakap camtu?!Dia husband aku lah!" Yoorin membebel sendirian lalu bangun,menutup televisyen lalu segera ke dapur untuk buat makan malam khas untuk suaminya yang tercinta.
Eh?Bukan suami tercinta.Suami durjana.Hshshshs!!!
________________
Suasana di dapur kelihatan janggal dengan Jimin yang tengah makan.Dalam diam-diam,dia memuji keenakan makanan yang dimasak oleh Yoorin sehingga berkali-kali dia menambah nasi.
Yoorin dalam diam tersenyum,melihat Jimin yang begitu gelojoh melahap makanan yang dimasaknya.Ego!Macamlah dia tidak tahu bahawa makanan yang dimasaknya sebelum ni,dalam diam,Jimin curi-curi makan.
Alahai, suami siapa yang comel ni,cepat ambil sebelum Yoorin culik dia buat jadi rendang itik.Hshshs!!!Eh?!Dia memanv suami aku!
Advertisement
"OHOK!OHOK!WEYH!AIR WEYH!AKU TERCEKIK!OHOK!OHOK!"
"YAH!AWAK NI TAK BOLEH KE MAKAN PERLAHAN!JANGAN GELOJOH!MAKANAN TU TAK LARI PUN!" Segera Yoorin mencapai gelas lalu menuang air masak ke dalam gelas.
Dengan cepat,Jimin merampas gelas tersebut lalu diteguknya rakus.Dengan selambanya,Jimin bersendawa kuat membuatkan Yoorin terkejut.
"Emm,aku dah kenyang.Nah pinggan,pergi cuci.Aku nak tidur" Dengan selambanya,pinggan dan cawan tersebut ditinggalkan begitu sahaja,membuatkan Yoorin yang disitu sudah menyumpah seranah terhadap suaminya.
Aip,Yoorin!Tu husband kau,jangan derhaka!
______________
"What you lookin at?What you what you what you lookin at"
Yoorin bergumam mendengar Lagu Lee Sserafim Fearless sambil mengarang jalan ceritanya untuk dipublishkan menjadi sebuah buku.Cita-cita menjadi seorang penulis itu yang dia impikan sejak dia masih kecil.
Jam sudah menunjukkan pukul 12 malam namun Yoorin masih lagi berdiam diri mencari idea untuk mengarang ceritanya.Suasana ketika itu kelihatan seram ditambah lagi dengan bunyi cengkerik bersahut-sahutan serta bunyi burung hantu.
"Hah!Aku ada idea!" Baru sahaja Yoorin ingin menaip....
TOK!TOK!TOK!TOK!
Yoorin menghela nafas geram.Baru idea datang tadi,tetiba kena ganggu salah timing.
"WOI!TAK BOLEH KETUK PERLAHAN KE,WAHAI HANTU DURJANA!JANGAN KACAU AKU BOLEH TAK?!TAK PENAT KE ASYIK KACAU AKU?!GI AH KACAU ORANG LAIN!"
"OI!BUKA PINTU!AKU NI JIMIN!"
Yoorin menghela nafas.Jimin paduhal.Ingatkan hantu sebab yelah.Sebelum ni,kena kacau dengan benda tu tapi heh!Ini Min Yoorin lah!Tak takut langsung dengan hantu!
Yoorin segera membuka pintu dan muncul lah wajah Jimin yang hensem bak bidadara namun wajah tersebut kelihatan resah seperti ada sesuatu membelenggu fikiran lelaki tersebut.
"Wae....
"KITA DALAM MASALAH BESAR!ADIK AKU NAK DATANG WEYH!"
"HAH?!"
_______________
"Kita kena angkut semua barang kau masuk dalam bilik aku"
"Tapi barang saya ban....
Advertisement
"Aku tolong kau!And aku nak kau panggil aku abang depan adik aku nanti.Kita tunjuk lagak mesra kita supaya adik aku tak tahu hubungan kita tak akrab.Jangan risau.Lepas adik aku balik,aku tolong kau susun barang kau balik gi bilik lama kau" Jimin segera bangun lalu mengangkat barang-barang Yoorin masuk ke dalam biliknya.
Yoorin menghela nafas.Dalam hatinya sedikit terkilan kerana Jimin tidak mencintainya seperti dia yang pada saat ini mencintai Jimin sejak Dari dia diangkat menjadi keluarga Jimin.Dia cuma berharap yang suatu hari nanti dia....
Tidak membenci Jimin.....
Pada saat ini,dia harus bersabar.Tabah dalam menempuh segala masalah yang dia hadapi.Dia berharap,suatu hari nanti,dia dapat menawan hati Jimin kembali.Dia taking meskipun dia tahu,Jimin tidak akan pernah membuka pintu hati untuknya.
Advertisement
- In Serial10 Chapters
Technically Sentient
Technically Sentient is the uncomfortable answer to the Fermi Paradox: bureaucratic inertia. There's also a shark cop in there too. And a human meat tank and a bunch of greys down on their luck and a viral bioengineered killing machine and a T-posing AI and a cat. But they're not important, in the grand scheme of things.
8 187 - In Serial9 Chapters
The Chronicles of Fey: Lost in Illusion
Join Catriona Ames, a mouthy bartender in her early twenties, as she fights to maintain her grip on reality while deciphering visions of the Fey Realm in The Chronicles of Fey: Lost in Illusion. Our young heroine meets a wealthy young man--William Morgan--in the bar where she works in the midwestern United States. She does not trust him and can barely stand him, but he may be one of the only allies she has against what is to come. This rich businessman has a mysterious connection with a couple other key figures in her life. She soon finds out that getting to the bottom of their past is the key to unraveling her own.
8 203 - In Serial31 Chapters
Eros Libera
A boy blessed by the heveans suddenly met a twist in fate, which led him in a situation he never even dreamed of happening.
8 178 - In Serial10 Chapters
Celestial Realms
A Legendary Warrior Leader of Dragon Clan, Named Cynji. One Day a Sage Named Ursa Used His New Technique Named Divine Teleportation and Accidentally Teleported to Asura Realm Where Cynji Saw the Sage and Chase It Until He Enter a Portal to Other Realms.
8 88 - In Serial9 Chapters
My Love Crush-Hwasaxreader(Hiatus)
This is my first story,and i don't know how to make a description here so just read through it.
8 266 - In Serial4 Chapters
Twice Randomshots
Random Twɪᴄᴇ sᴛᴜғғ
8 59

